T.C.
MANİSA CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
TAŞINMAZ KİRA ŞARTNAMESİ
I-
GENEL ŞARTLAR
MADDE 1 - Kiraya verilecek taşınmazın;
İli :
Manisa
İlçesi :
Alaşehir
Mahalle/Köyü :
Baklacı Mahallesi
Mevkii :
-
Pafta No./Cilt No. :
-
Ada No./Sayfa No. :
124
Parsel No./Sıra No. :
2
Yüzölçümü :
267 m2
Niteliği :
Bina
MADDE 2- Yukarıda
tapu kaydı, niteliği ve diğer özellikleri belirtilen taşınmaz, Manisa Celal
Bayar Üniversitesi Alaşehir Meslek Yüksekokulu
öğrencilerinin ve çalışan personelin kantin/kafeterya
ihtiyacının karşılanmasına yönelik işletilmek üzere, Manisa Celal Bayar
Üniversitesi Rektörlüğü İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı toplantı salonunda
02/12/2021 tarihinde Perşembe günü saat 10.00’da yapılacak ihale ile kiraya
verilecektir.
MADDE 3-
İhale Manisa Celal Bayar Üniversitesince, 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı
Devlet İhale Kanunu hükümleri çerçevesinde Pazarlık Usulü ile yapılacaktır.
MADDE 4- Taşınmazın
kira süresi 3 (üç) yıldır.
MADDE 5-
Taşınmazın tahmin edilen bedeli (ilk yıl kira bedeli) 12.000,00(1.000,00
TLx12) TL+KDV
olup; geçici teminat miktarı 360,00 TL’dir.
MADDE 6- İhale bedeli üzerinden yüzde
altı (%6) oranında kesin teminat alınır. Teminat, Türk Parası (TL) olarak
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Strateji Geliştirme Daire Başkanlığının T.C.
Ziraat Bankası Manisa Şubesi (TR480001000188401982925001 IBAN Nolu ) hesabına yatırılacaktır.
MADDE 7- İlk yıl kira bedeli ihale bedeli olup, takip eden yıllar kira
bedelleri ise bir önceki yıl kira bedelinin Türkiye İstatistik Kurumunca
yayımlanan Tüketici Fiyat Endeksi (YİTÜFE – on
iki aylık ortalamalara göre değişim) oranında artırılması suretiyle bulunacak
bedeldir.
Kira bedeli aylık olarak
(her ayın 1. günü ve 5. günü arasında) tahsil edilecektir. Kira bedelinin üst üste
İKİ (2) kez belirtilen sürelerde
ödenmemesi halinde 2886 sayılı kanunun 62. maddesi gereğince tebligat yapmaya
gerek kalmaksızın kira sözleşmesi Rektörlük onayıyla fesih edilebilir.
Kira bedelleri, Manisa Celal Bayar
Üniversitesinin Ziraat Bankası Merkez Şubesindeki TR480001000188401982925001 IBAN nolu hesabına yatırılacak ve makbuz
(dekont) fotokopisi Alaşehir Meslek Yüksekokulu Kantin Denetim Komisyonuna
ibraz edilecektir.
Vadesinde ödenmeyen kira bedellerine, 21/7/1953
tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci
maddesi gereğince belirlenen oranda gecikme zammı uygulanır.
MADDE 8-
İhale komisyonu, gerekçesini kararda belirtmek suretiyle ihaleyi yapıp
yapmamakta serbesttir. Komisyonların ihaleyi yapmama kararına itiraz edilemez.
MADDE 9- İhaleyle ilgili yasaklar ve cezalar;
a)
Hile, desise, vaat, tehdit, nüfus kullanma ve çıkar sağlama
suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlerde fesat karıştırmak veya
teşebbüs etmek.
b)
İhalede isteklilerin tereddüde düşürecek veya rağbeti kıracak
söz söylemek ve istekliler arasında anlaşmaya çağrıyı ima edecek işaret ve davranışlarda
bulunmak veya ihalenin doğruluğunu bozacak biçimde görüşme ve tartışma
yapmak.
c)
İhale işlemlerinde sahte belge veya sahte teminat kullanmak
veya kullanmaya
teşebbüs etmek .
d)
Taahhüdünü kötü niyetle yerine getirmemek.
e)
Taahhüdünü yerine getirirken idareye zarar verecek işler yapmak.
f)
İşin yapılması veya teslimi sırasında hileli malzeme, araç
veya usuller kullanmak yasak olup bu yasaklara uymayanlar hakkında 2886 Sayılı
Devlet İhale Kanunun 84. ve 85. maddelerdeki hükümlere göre işlem yapılır.
g)
4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu ve diğer kanunlardaki hükümler
gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış
olmak ile 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan ve
organize suçlardan dolayı hükümlü bulunmak.
MADDE 10- İhaleye katılabilmek için; 2886
sayılı Devlet İhale Kanununda ve Manisa Celal Bayar Üniversitesi Taşınmazlarının
İdaresi Hakkında Yönergede belirtilen niteliklere haiz
olmak, anılan Kanun ve Yönergede açıklanan biçimde teklifte bulunmak ve geçici teminatı
yatırmak şarttır.
İstenilen Belgeler:
Gerçek
kişilerde:
a) Türkiye’de kanuni İkametgâh belgesi
b) Türkiye’de tebligat adresi
c) Adli Sicil Kaydı (İhale tarihi itibariyle son 10
gün içerisinde almış olmak)
d) Oda Sicil Kayıt Belgesi (Faaliyet konusunda:
Kantin, kafe, market, büfe, gıda satışı vb. 2020 yılı ve öncesi)
e) Aslı ibraz edilmek üzere kimlik fotokopisi
f) Noter tasdikli imza beyannamesi
g) Geçici teminat bedeli alındı makbuzu
Tüzel kişilerde:
a) Oda Sicil Kayıt Belgesi (Faaliyet konusunda: Kantin,
kafe, market, büfe, gıda satışı vb. 2020 yılı ve öncesi)
b) Ticaret Sicil Gazetesi
c) İmza sirküleri
d) Ortak girişim halinde Ortaklık Durum Belgesi ve
tüzel kişiliklerin ortaklarının her birinden Gerçek kişilerde istenilen
belgeler temin edilecektir.
Vekaletle katılacaklardan; Noter tasdikli vekalet, vekalet veren ve vekaleten
katılacakların noter onaylı imza sirküleri, Nüfus cüzdan fotokopileri istenir.
Yukarıda İstenilen tüm evrakların asılları, noter tasdikli
suretleri ya da aslı idarece görüldü onaylı sureti verilecektir.
MADDE 11-
İhale komisyonları tarafından alınan ihale kararları ita amirlerince, karar
tarihinden itibaren en geç on beş iş günü içinde onaylanır veya iptal edilir.
İta amirlerince karar iptal edilirse ihale hükümsüz sayılır.
İta amirlerince onaylanan ihale kararları, onaylandığı
günden itibaren en geç beş iş günü içinde, müşteriye veya vekiline imzası
alınmak suretiyle elden veya iadeli taahhütlü mektupla tebliğ edilir.
2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 31 inci veya 76 ncı
maddelerine göre onaylanan ihale kararlarının yukarıda açıklanan şekilde
tebliğinden itibaren on beş (15) gün içinde müşteri; kesin teminatı yatırmak,
sözleşmeyi düzenlemek, sözleşmenin notere tescili gereken hâllerde notere
tescil ettirmek ve ihaleyle ilgili vergi, resim, harç ve diğer giderleri ödemek
zorundadır. Bu zorunluluklara
uyulmadığı takdirde protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale
bozulur, geçici teminat gelir kaydedilir ve ayrıca, müşteri hakkında 2886
sayılı Devlet İhale Kanununun 84 üncü maddesi uyarınca işlem yapılır.
İdare de aynı süre içerisinde taşınmazı müşteriye
mahallinde düzenlenecek tutanakla şartnamede belirtilen sınır ve niteliğe göre
teslim eder. Tutanakta, taşınmaz bina ise müştemilatı, değilse üzerindeki muhdesat
ve dikili şeyler değerleri itibariyle gösterilir, teslim tutanağı ilgili memur
ve kiracı tarafından imzalanır.
Kira sözleşmesinin süresi, mahallinde yapılan yer
teslimi tarihinde başlar.
MADDE 12- Kiracı,
sözleşmenin devamı süresince, mücbir ve kamudan kaynaklanan sebepler haricinde,
sözleşme süresinin uzatılması, kira bedelinin indirilmesi, ödeme tarihi ve
miktarlarının, kiralanan alanın yüzölçümünün değiştirilmesi talebinde
bulunamaz.
MADDE 13-
Kiraya verilen yer; bina ise kiracı sabotaj, yangın gibi tehlikelere karşı her
türlü tedbirleri almak, gerektiği takdirde binanın genel görünüm ve ahengine
uygun biçimde boya, badana gibi onarımını yapmak, arsa veya arazi ise değerini
düşürmeyecek, özelliğini, verim gücünü bozmayacak önlemleri almak,
tedbirsizlik, dikkatsizlik, ihmal, kusur gibi nedenlerle vuku bulacak zarar ve
ziyanı Üniversiteye ödemek zorundadır.
MADDE 14- Kiracı, idarenin izni olmadan sözleşmenin bir kısmını veya tamamını devredemez,
sözleşmeye ortak alamaz. Sözleşmenin devri halinde devir alacak kişi ihale
tarihindeki şartları taşıması gerekmektedir.(kiracının şirket olması halinde hisse
devirleri hariç) Kiracı, kiraya verilen yeri genişletemez, değiştiremez, amacı
dışında kullanamaz, üzerinde sabit tesis
yapamaz.
MADDE 15-İşletilen kantinde kullanılacak elektrik-su ısıtma ve
telefon giderleri kiracı tarafından karşılanacaktır. Sayaç, ayda bir idare
tarafından görevlendirilen yetkili tarafından okunup, belgelenecektir. Her ay
kullanılan sarfiyat miktarını gösterir faturalar esas alınarak, Belediye ve
TEDAŞ tarafından uygulanan rayice göre hesaplanan miktar, kiracı tarafından
Manisa Celal Bayar Üniversitesinin Ziraat Bankası Merkez Şubesindeki
TR480001000188401982925001 IBAN nolu hesabına yatırılacaktır. Ödemelerin takibi
Okul Kantin Denetim Komisyonunca yapılacak, ödenmeyen elektrik-su giderleri
için Belediye ve TEDAŞ’ın uygulamış olduğu faiz oranları uygulanacaktır. Kira
süresince kaçak elektrik ve su kullanımının tespit edilmesi sözleşme feshi ve
tahliye talebi sayılacaktır. İdarenin teknik elemanlarınca düzenlenecek rapora
göre kullanılan kaçak elektrik ve su bedelleri yukarıdaki şekilde hesaplanarak
tahsil edilecek ve hesap edilen bedelin üç katı kadar ayrıca ceza
uygulanacaktır.
MADDE 16-Yukarıdaki maddelerde
yazılı hususlarla birlikte kiraya veren idarenin belirleyeceği ve bu şartnameye
veya kira sözleşmesinin özel şartlar bölümüne ilave edeceği kurallara kiracı
tarafından riayet edilmediği takdirde 2886 sayılı Yasanın 62’nci maddesine göre
işlem yapılır.
MADDE 17-Taşınmaza
Üniversitemizce ihtiyaç duyulması veya taşınmazın satışı hâlinde sözleşme tek
taraflı olarak feshedilecek, kiracı Üniversiteden hiçbir hak ve tazminat
talebinde bulunmadan, yapılacak tebligatı takip eden on beş (15) gün içerisinde
taşınmazı tahliye edecektir.
MADDE 18- Kiracının;
fesih talebinde bulunması, kira dönemi sona ermeden faaliyetini durdurması,
kiralananı amacı dışında kullanması, taahhüdünü sözleşme ve şartname
hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi, işletme ruhsatı alamaması, her ne
sebeple olursa olsun işletme ruhsatının iptal edilmesi hâllerinde kira
sözleşmesi, 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 62 nci maddesine göre tebligat
yapmaya gerek kalmaksızın idarece feshedilerek, kesin teminatı gelir kaydedilir
ve cari yıl kira bedelinin yüzde yirmi beşi tazminat olarak tahsil edilir.
Sözleşmenin feshedildiği tarihten sonraki döneme ilişkin varsa kira bedeli
öncelikle kiracıdan alınacak tazminata mahsup edilir.
MADDE 19-
Kira sözleşmesi sona erdiğinde kiraya verilen yer, kiracı tarafından herhangi
bir tebligata gerek kalmadan taşınmazı kiraya veren idare yetkililerine bir
tutanakla teslim edilir. Bu tutanakta; kiraya verilen yer teslim edilirken bu
yerlerle birlikte kiracının tasarrufuna bırakılan ve teslim tutanağında
belirlenen müştemilat veya üzerindeki muhdesat ile dikili şeylerin de tam ve
sağlam olup olmadığı yazılır. Noksan olan, kırılan veya kaybolan malzeme ve
muhdesat kiracı tarafından aynen temin edilir veya bedeli Strateji Geliştirme
Daire Başkanlığı hesabına yatırılır.
MADDE 20- Kira süresinin sona ermesi veya sözleşmenin feshi hâlinde taşınmaz idareye
teslim edilmezse, geçen her gün için cari yıl kira bedelinin binde beşi
oranında ceza itirazsız olarak ödenir ve bunlardan ayrıca ecrimisil alınmaz.
Ancak, kiracı
tarafından kira süresinin sona ermesinden en az bir ay önce taşınmazın yeniden kiralanmasının
talep edilmesine rağmen, bu talebin idarece uygun görülmemesi halinde; kira
süresinin sona erdiği tarih ile taşınmazın kiraya verilmesinin uygun
görülmediğinin bildirildiği tarih arasında kalan sürede cezai şart alınmaz, bu
süre için kullanım bedeli tahsil edilir.
Ceza ödenmesi
taşınmazın kullanılmasına ve tahliyenin geciktirilmesine neden olamaz. Sonradan
sözleşme ve şartnamede yazılı hususlara yapılan itirazlar kabul edilmez.
MADDE 21- Kiracı kira süresinin bitiminde derhâl,
sözleşmenin feshi hâlinde ise, tebligatı müteakip on beş (15) gün içinde
taşınmazı tahliye etmek zorundadır. Kiracının
kiralananı rızaen tahliye etmemesi hâlinde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunun 75
inci maddesine göre kiracı tahliye edilir.
MADDE
22- Bu şartname, belirlenecek özel
şartlarla birlikte sözleşmenin ekini teşkil eder. İhale sonucunda ayrıca
sözleşme imzalanacaktır.
MADDE
23- Bu şartnamede
hüküm bulunmayan hâllerde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu ve Manisa
Celal Bayar Üniversitesi Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönerge ile diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
MADDE 24- İhtilafların
çözüm yeri Manisa icra daireleri ve mahkemeleridir.
II- ÖZEL ŞARTLAR
MADDE 25- Kiracı, kiralanan taşınmazın kullanılması sırasında çevre kirliliğinin
önlenmesi için gereken önlemleri alacak ve bu konudaki mevzuata titizlikle
uyacaktır.
MADDE 26- Kiralanan
alanda, 4207 sayılı Tütün Ürünlerinin Zararlarının Önlenmesi ve Kontrolü
Hakkında Kanun kapsamındaki ürünler ile alkollü içkilerin satışı kesinlikle yasaktır.
MADDE 27- Kiracı, kantin için
gerekli tüm ekipmanı (masa, sandalye vs.) kendisi temin edecek, bu ihtiyaçlar
için idareden herhangi bir talepte bulunmayacaktır.
MADDE 28- Kiracının işletmekte olduğu kantin/ kafeteryada, hizmetin
gerektirdiği malzeme ve eşyalar dışında, devletin güvenliğini tehlikeye
düşürecek, kitap, broşür vb. materyaller ile örf, adet, genel ahlaki değerlere
aykırı ve okul idaresince sakıncalı bulunan hiçbir eşya bulundurulmayacak, bu
tür davranışlara asla izin verilmeyecektir.
MADDE 29- Kantin / kafeteryanın
açılış ve kapanış saatleri genel olarak mesai saatleri ile okul ders saatlerine
uygun olacaktır. Okul idaresince belirlenen ders saatleri (örgün-ikinci
öğretim) baz alınacak, bu saatler kiracıya bildirilecektir. Kiracı, idarece
bildirilen saatlere uyacak ve keyfi olarak hizmeti aksatmayacaktır.
“Bu şartnamedeki yazılı
hususları olduğu gibi kabul ve taahhüt ederim. Her çeşit tebligat, aşağıdaki
adresim ile e-posta adresime yapılabilir.”
Müşterinin (Tüzel kişiliklerde yetkili temsilcinin)
Adı, Soyadı :
Tebligat Adresi :
E-Posta Adresi :
İmza Tarihi :
İmzası : |